De case
Om de 70ste verjaardag van Atoma te vieren deed Atoma beroep op MUYBRIGE om een virale video marketing campagne te creëren voor zijn sociale media-kanalen Facebook, YouTube en Instagram.
Met een acteur/journalist, ‘Kristoff Igorovitch’, zijn we de straten van Chimay, Leuven en Brussel in getrokken om aan de voorbijgangers te vragen om uite leggen wat een Atomaschrift is aan de (niet-bestaande) Kadjukistanezen. De geïnterviewden speelden het spel mee en maakten spontaan publiciteit voor het schriftenmerk.
De campagne die iets langer dan een maand duurde bestond uit:
- De publicatie van videos (alle vertaald in drie talen, Frans, Nederlands en Engels) met 7 geheime codes die de bezoekers konden omzetten naar kortingsbonnen (waarden van 10 tot 25%) op de webshop van het merk.
- Originele soundtracks bij de videos.
- Integratie van deze videos in een website van het type ‘nieuws’, met de naam kadjukistan.com. Deze website werd in vier talen gepubliceerd: Nederlands, Frans, Engels en… Kadjukistanees (een door ons ‘getransformeerde’ taal).
- Verspreiding van de video’s via de officiële sociale media kanalen van het merk: Facebook, Instagram en YouTube