Het project
Door een 30-seconden video/book trailer te maken bracht MUYBRIDGE Jommeke echt tot leven voor Ballon Media’s doelgroep. De trailer kende een groot succes als preroll op spelletjes websites.
- De uitdaging
- De bekendheid, sympathie en verkoop vergroten voor het Jommeke-karakter, door promotie van het nieuwste album.
- De statische stripstijl tot leven brengen in een bruisende filmische trailer.
- Content produceren die in verschillende media kan gebruikt worden, zoals prerolls, YouTube filmpje, en publiciteit voor lokale cinema’s.
- Onze oplossingen
- Animatie in Adobe AnimateTM gebaseerd op tekeningen van de originele comic strip. Aanpassing van het originele getekende materiaal.
- Scenario in de stijl van een klassieke bioscooptrailer.
- Originele muziekcompositie om de verhaallijn aan intensiteit te doen winnen.
- Uitgebreid gebruik van Foley (geluidseffecten) om het realisme van het filmpje te vergroten.
- Impact
- Enorme doorklikratio’s op de preroll ads (> 4%)
- Zeer lange concentratieboog van de kinderen voor de prerolls (87% percent van de kijkertjes keken het filmpje volledig uit)
- 4 keer meer views dan de tweede meest bekeken video op het Jommeke kanaal op YouTube.