Chaudfontaine - 'Vind de vis' campagne

Adventure game met interactieve video
  • 0

Het project

Chaudfontaine werkte al enkele jaren rond het thema van een goudvis, als symbool voor de zuiverheid van hun water. Het idee verloor zijn aantrekkelijkheid. Om het publiek opnieuw te engageren, stelden we voor om de goudvis te laten verdwijnen en het publiek te laten zoeken in een interactieve video. De respons was uitzonderlijk.

  • De uitdaging
    • Een nieuwe impuls geven aan de bestaande ‘goudvis’-campagne
    • Sympathie creëren voor het merk Chaudfontaine
    • De verkoop van Chaudfontaine-water verhogen

  • Onze oplossingen

    • Interactieve game, waarin videosequenties en animaties waren verweven met interactieve taken binnen de scènes en kennisvragen, waarbij actie wordt gecombineerd met informeren. De interactieve film evolueerde in functie van gegeven antwoorden. Op het eind van het spel kregen de gebruikers toegang tot een aatnal kortingsbonnen.
    • De game werd geïntroduceerd door videobanners die de hulp van de bezoekers inriepen om de vis terug te vinden.
    • Na de campagne hebben we een nieuwe serie video-banners gemaakt, die het publiek bedankten voor hun samenwerking.
  • Impact
    • De game genereerde meer dan 5 minuten online per gebruiker, de bannercampagne ontving een verbluffende klikfrequentie van 1,7%.
    • 87.000 mensen begonnen het spel te spelen, terwijl ongeveer 56.000 mensen het allemaal tot het einde speelden.
    • De omzet werd aanzienlijk verhoogd tijdens en de campagne.
  • 0
Project details

Adventure game met interactieve video en display ad campagnes met videobanners.

  • animatie
  • foley - geluidseffecten
  • interactieve video
  • scenario
  • soundtrack
  • storyboard